Emojis hit och Emojis dit

Jag tror ni alla har hört den stora nyheten om apples nya uppdatering som även bidrar till en liten förnyelse bland dina emojis. Äntligen kanske en del av er tycker som har tröttnat på alla de gamla, särskilt när typ alla lägger upp samma helatiden höh.. Jag tycker detta är typish bra kanske? faktiskt har jag inte riktigt bestämt mig än dock vill jag tillägga att jag tycker några av förändringarna är lite tramsiga.
 
okej jag ska spotta ut det direkt, lägga alla korten på bordet. Ni vet den emojin som ser ut som en pistol, ja det är en pistol men ja.. Denna kära emojin som används flitigt av i princip alla på socialamedier ska nu ändra skepnad till något så coolt sooooom.... EN VATTENPISTOL!! YEEEY! Eller vänta va??
 
Jaa mina kära små läsare nu kan ni skicka vattenpistoler istället häftigt va? Anledningen till detta är att det har skickats hot sms till folk med hjälp av bland annat den här pistolen (måste btw vara världens mest kända pistool vid det här laget). Därför beslutade apple att ta bort den i hopp om att bevisa för mänskligheten att de inte står bakom våld. Men rent ärligt? Jag menar alla förstår ju att om du skickar den här vattenpistolen att det kommer betyda samma sak, visst det kanske ser bättre ut men bättre är de int eneligt mig. Jag förstår inte varför man bara inte kan acceptera att pistoler finns, jag menar det är ju inte så att dne kommer skjuta dig genom telefonen direkt? Jag har ett ypperlig teori här och jag vet att mina tankar är typ överallt och att frispråka är i mitt blod så därför tänker jag berätta den med, hah!
 
Jo folket, individen mänskligheten såhär är det! Om du någon gång har varit i en situation där du blit tillsagd att du inte får göra något, tillexempoel av dina föräldrar. Om de säger, åh du får inte lov att dricka alkohol eller röka visst är det då lite frestande, ni vet lite farligt o göra detta för mamma o pappa sa du inte fick. Jo precis för så fungerar de flesta människor att man dras till det förbjudna inte för att man vill ont utan för att det inte är okej och då blir det mer spännande. Jag tror därför att genom att gömma pistol emojin att inte ett shit kommer förändras rent ärligt och folk kommer tycka det är mycket roligare att hålla på, särksilt om en pistol bytas mot något så B som en vattenpistol. 
 
Nä men det är väll bara att uppdatera och se! Men en sak ska jag säga er, att bacon symbolen kommer ligga på min favortilista iallafall.
 
/Er Frispråkare
 
 
(Notera att bilden inte innehållar alla nya emojis samt -geväret som redan är borttaget)
 
Frispråka | |
Upp